- Tam, gdzie nie ma skutecznej komunikacji, pojawia się konflikt.
- To my decydujemy, jaką postawę przyjmiemy w konflikcie: czy się wycofamy, obrazimy, nastawimy konfrontacyjnie, czy otworzymy na drugiego człowieka.
- Na każdym etapie konfliktu warto sięgnąć po profesjonalne mediacje, oparte na zasadach dobrowolności, poufności, bezstronności i neutralności. Choć nie zawsze mediacje kończą się osiągnięciem porozumienia, pozwalają zachować relacje.
O zaletach dobrze poprowadzonych mediacji i o sztuce komunikacji w zespołach Inicjatywy, naszych organizacjach, w pracy i w domu, rozmawiali/łyśmy dziś na drugich warsztatach Fundacji Rozwoju Mediacji, dedykowanych całej Inicjatywie „Nasz Rzecznik”. Wspólnie z prowadzącymi warsztaty „Moc dialogu – droga do porozumienia w organizacjach”, Urszulą Buchowicz i Magdaleną Stalpińską, wypracowaliśmy propozycje zasad wewnętrznej komunikacji w naszych zespołach, które przydadzą się w różnych życiowych, społecznych i zawodowych kontekstach. Wkrótce roześlemy je naszym Zespołom.
Dziękujemy i pozdrawiamy wszystkich, którzy byli dziś z nami.
Warsztaty „Moc dialogu – droga do porozumienia w organizacjach” zostały zorganizowane dzięki wsparciu Changemakerxchange.