- Jak mądrze wspierać, a nie naprawiać młodych ludzi rozwijających w spektrum autyzmu, z ADHD, z dysleksją i innymi potrzebami edukacyjnymi
- Dlaczego osoby uczniowskie i rodzice powinni współtworzyć szkolne IPET-y
- Dlaczego szkoła powinna doceniać uczniowskie wysiłki zamiast oceniać i etykietować, często na całe życie
– rozmawialiśmy podczas panelu „Neuroróżnorodni uczniowie. Jak ich wspierać w szkole?” w Instytucie Pedagogiki Specjalnej warszawskiej APS 26 czerwca.
W panelu o dostosowaniach edukacyjnych dla neuroróżnorodnych uczniów i uczennic Inicjatywę „Nasz Rzecznik” reprezentowali nasi eksperci edukacji włączającej: Jan Gawroński – Społeczny Zastępca Rzecznika Praw Dziecka , Sylwia Kowalska, Fundacja Autism Team, Inicjatywa Chcemy całego życia oraz Izabela Hnidziuk – Machnica z Fundacja ALEKlasa – wspieramy edukację i rozwój dzieci w spektrum autyzmu.
Wydarzenie moderowała Paulina Malinowska-Kowalczyk, Doradczyni Prezydenta RP ds. osób z niepełnosprawnościami.
Przedstawicielką osób z ADHD była Aneta Korycińska, autorka książki „Radio w mojej głowie. Opowieści o ADHD”). Potrzeby osób z dysleksją przybliżała Michalina Ignaciuk (Polskie Towarzystwo Dysleksji).
Ministerstwo Edukacji Narodowej reprezentowała podsekretarz stanu Izabela Ziętka. Przedstawicielką systemu edukacji na poziomie samorządowym była Katarzyna Stępniak, Naczelniczka Wydziału Kształcenia Specjalnego i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Biuro Edukacji. O dostosowaniach edukacyjnych z perspektywy Kuratorium Oświaty mówiła Katarzyna Lewandowska-Staroń, wizytatorka Mazowieckiego Kuratorium Oświaty.
Organizatorką wydarzenia była dr hab. Ewa Kulesza, prof. APS, Dyrektorka Instytutu Pedagogiki Specjalnej.