Czym zajmuje się Rzecznik Praw Pacjenta? Jakiego rodzaju wsparcie mogą otrzymać osoby dzwoniące na infolinię RPP? Jakie mamy prawa jako pacjenci i pacjentki, i co stanowi naruszenie tych praw? W jakich sprawach interweniuje Rzecznik Praw Pacjenta szpitala psychiatrycznego?
– O tym wszystkim mieliśmy okazję się dowiedzieć podczas ciekawego, praktycznego szkolenia pt. „Rzecznik Praw Pacjenta” dla przedstawicielek i przedstawicieli organizacji Koalicji Infolinii BRPO, które współorganizowaliśmy jako Inicjatywa 7 września.
Dwuipółgodzinne zdalne szkolenie poprowadzili pani Renata Zych, Naczelniczka Wydziału Spraw Obywatelskich w Departamencie Postępowań Wyjaśniających, odpowiadająca za funkcjonowanie infolinii Rzecznika Praw Pacjenta i pan Sebastian Sobierajski, Rzecznik Praw Pacjenta szpitala psychiatrycznego w Departamencie ds. Zdrowia Psychicznego Biura RPP. W wydarzeniu uczestniczyły przedstawicielki Biura RPO, Koalicji Infolinii i organizacji członkowskich Inicjatywy „Nasz Rzecznik”.
Kolejne szkolenie w ramach projektu Koalicja Infolinii, organizowane przez NASK, będzie dotyczyć cyberbezpieczeństwa. Wydarzenie odbędzie się 7 listopada w formule hybrydowej. Szczegóły niebawem.